11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ce.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yazılımı ölçmenin önemini ve zorlukalarını öğrenmek.
  • Yazılımı ölçmeye yönelik temel ve gelişmiş kavramları öğrenmek.
  • Yazılım ürününün iç ve dış niteliklerinin nasıl ölçüleceğini anlamak.
  • Yazılım ölçümü ile ilişkili endüstriyel standartları bilmek.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Fenton and Pfleeger, ch.1
2 Ölçmenin temelleri Fenton and Pfleeger, ch.2
3 Amaca yönelik yazılım ölçümü Fenton and Pfleeger, ch.3
4 Deneyime dayalı inceleme Fenton and Pfleeger, ch.4
5 Yazılım ölçme süreci ISO 15939
6 Yazılım ürünü iç özelliklerin ölçülmesi Fenton and Pfleeger, ch.7
7 Fonksiyonel ölçme Kan, ch.18, Sommerville, ch.26
8 Tekrar gözden geçirme
9 Ara sınav
10 Yazılım ürünü iç özelliklerin ölçülmesi Fenton and Pfleeger, ch.8
11 Yazılım ürünü dış özelliklerin ölçülmesi Fenton and Pfleeger, ch.9, ISO 9126
12 Yazılım güvenilirliği ölçümü Fenton and Pfleeger, ch.10
13 Nesneye yönelik yazılım ölçümü Chidamber and Kemerer
14 Nesneye yönelik yazılım ölçümü Chidamber and Kemerer
15 Genel değerlendirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Fenton and Pfleeger, Software Metrics: A Rigorous & Practical Approach, 2nd ed., PWS Publishing Company, 1998..
Önerilen Okumalar/Materyaller Imagix 4D is an industry standard tool for source code analysis,static code analysis, software metrics and documentation. Kan S., Metrics and Models in Software Quality Engineering, , 2nd ed, AddisonWesley, 2003.ISO/IEC 15939: 2007. System and Software EngineeringMeasurement Process, International Organization for Standardization, 2007.ISO/IEC 91261: Software Engineering – Product Quality – Part 1: Quality model, International Organization for Standardization, 1999.Guide to the Software Engineering Body of Knowledge: 2004 ed., Abran and Moore, IEEE, April 2005.Sommerville, Software Engineering, 8e, AddisonWesley, 2007.The Common Software Measurement International Consortium, http://www.cosmicon.com/.Chidamber and Kemerer, A Metrics Suite for Object Oriented Design, IEEE Transactions on Software Engineering, Vol. 20, No. 6, June 1994.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
9
Final Sınavı
1
23
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi

2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

X
3

Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

X
4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi

X
5

Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

X
6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

9

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık

11

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010